zondag 19 juli 2015

19 juli Yosemite: Yosemite falls

Om 6:00 ben ik wakker en hoor ik activiteit in de woonkamer. Ben zet koffie maar wil niet mee hiken.Vanaf het terras zie ik een moeder hert met 2 kleintjes.
Voor 7:00 zijn Emmy en ik op pad richting Glacier point. Het is heerlijks rustig onderweg, maar op 1 hert na eigenlijk geen wildlife gezien.  Bij Glacier point is het al behoorlijk druk en hoor ik een raar geluid.  Het blijkt een korhoen met zijn jong te zijn. Het uitzicht is daar heel mooi, maar mijn aandacht gaat ook uit naar de paragliders die zich aan het voorbereiden zijn. We beginnen aan een trail, die een beetje saai lijkt, maar zodra ik de paragliders naar beneden zie gaan, lijkt me dat interessanter. Het vergt toch behoorlijk wat moed om die paar stappen richting de afgrond te zetten. De echte held is ecchter de man die de paragliders helpt. Hij staat tussen de paragliders en de afgrond. Als de laatste omlaag is gegaan, rijden we weer richting huis.

Behalve Thijs is iedereen op. Kim en Ben zijn aan het pakken om vanmiddag weer naar Gilroy te gaan. Ze laat voedsel achter voor een weeshuis dus wij verhongeren niet vandaag. De keuze qua hike valt op lower Yosemite. De hike naar de brug is heel eenvoudig. Je kunt echter ook verder over de rotsen richting de fall.

We verwachten dat Kim niet zo ver wil, dus we klauteren rustig verder aan de rechterkant. Emmy blijft maar zitten. Iets later blijkt dat Kim en Ben al een stuk hoger zitten en dat zij via de linkerkant naar boven zijn gegaan, die een stuk eenvoudiger blijkt. Als we terug zijn bij de auto nemen we afscheid. Zij gaan naar Gilroy  en wij naar een tankstation. De rest van de middag blijven we thuis.
Morgen op naar Kings Canyon/Sequioa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten