donderdag 16 juli 2015

15 juli Las Vegas

"Moeten we er echt weer zo vroeg uit?". Mijn kinderen hebben toch een wat ander ritme dan ik, maar als je een hike wilt doen en het kan buiten boven de 40 graden worden, kun je toch maar beter vroeg vertrekken. Na wat eten te hebben gescoord bij Vons rijden we rond 8:30 naar Valley of fire. De route onderweg is niet echt bijzonder, maar bij het park beginnen de rode rotsen en wat mooie slingerweggetjes.We rijden maar zo snel als mogelijk naar de trail richting de fire wave. De rest vindt het eigenlijk te warm om de hike te doen, maar het is maar een km heen en een km terug. Nadat iedereen voorzien is van een laag zonnebrand gaan we op stap.(ik h\met 3 liter water bij me).
Marloes heeft al snel geen zin meer, maar ze loopt toch maar door. Aangekomen keren de vrouwen weer om en Thijs en ik blijven nog even foto's maken. Er zijn nog 2 andere mensen en je kunt wel raden waar die vandaan kwamen.

Op de terugweg vindt Thijs het toch ook iets te snel gaan en doen we het iets rustiger aan. Als we bij de auto zijn is Emmy in gesprek met de andere Nederlanders die in het park hebben overnacht. Hun kinderen hadden geen zin en waren in de camper gebleven. Ze gingen nu op weg naar Yellowstone, want het was hier zo heet. 

Verder hebben we weinig stops gemaakt en zijn we via Lake Mead terug gereden. Onderweg komen we opeens heel veel brandweer tegen. Tja het is er nogal droog, dus een vuurtje ontstaat gemakkelijk.

's mddags hebben we weinig gedaan. De kids hebben de hele tijd op hun bed gelegen en Emmy en ik zijn nog even naar het zwembad gegaan. 's avonds naar het buffet in het Aria. Ik geloof dat ik deze iets lekkerder vond dan die in het Mandalay. Ik snap alleen niet waarom crablegs zo populair zijn, Mensen blijven hun bord er maar mee vol stapelen. Ik ging nog wel voor een tweede ronde toetjes.

De avond afgesloten met een voorstelling van Cirque De Soleil. Ka was overweldigend om te zien. Heel veel spektakel zodat je zeker in het begin niet weet waar je moet kijken. Het was echter een lange dag, dus de oude man zat af en toe even te knikkebollen. Rond 23:30 zijn we weer op onze kamer en wil de rest morgen uitslapen. Ik was weer voor 600 wakker Als de anderen ook wakker zijn, rijden we straks door Death Valley.

  

1 opmerking:

  1. Wij zaten dus ook af en toe te knikkebollen achter jullie, dat van die crablegs dachten wij ook al, 2 jaar terug eentje geprobeerd, niet echt bijzonder. Veel plezier in Yosemite!

    BeantwoordenVerwijderen