dinsdag 14 juli 2015

13 juli Phoenix -> GC

Vanochtend heb ik redelijk lang kunnen doorslapen. Om 4:15 heel even wakker om vervolgens pas weer om 6:15 te ontwaken. Thijs sliep nog lekker. Om 7:00 volgt een whatsapp van de andere kamer dat de dames ook wakker zijn. Hotel was prima, zeker voor die prijs.
Voor 8:00 op pad. Gisteren kwam Ihop te pas in een gesprek en we zouden in Phoenix op zoek naar een plek om te ontbijten. Uiteraard zagen we al snel een bord Ihop dus voor het eerst daar ontbeten. Thijs wilde liever naar de Subway, maar gelukkig hadden ze bij Ihop ook iets met eieren en bacon, dus hij was ook tevreden. Thuis neem ik 2 boterhammen met iets zoets als ontbijt, nu werd het eieren, rosti en 2 pancakes.
Vervolgens op weg naar Rock slide park. In Phoenix en omgeving barst het van de cactussen en opeens beginnen de bomen en zie je geen cactus meer. Als we van de snelweg afgaan komen de rode rotsen tevoorschijn. Dan nog even voorbij de tourist trap Sedona en we arriveren bij het SP. Wat was het daar druk. We zoeken een plekje met een beetje schaduw, het is bijna 40 graden, en Thijs en ik lopen stroomopwaarts om ons vervolgens langzaam naar beneden te laten glijden. Wat was het water daar ijskoud, maar heerlijk verfrissend.



Nadat we hebben gepicknickt en weer zijn opgedroogd rijden we het laatste stuk naar de Grand Canyon. Niet ons favoriete park, maar toch bet mooi.Het hotel is primitief maar voldoet maar wat moet ik nu over het eten zeggen? Ik ga er maar vanuit dat het het slechtste diner was van de trip.
Uiteraard daarna nog even de zonsondergang meegepakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten